De eerste indrukken

11 augustus 2019 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Goedendag iedereen,

Welkom bij mijn tweede blog!

Zaterdag 10 augustus
We waren al vroeg aangekomen in Londen, rond 8 uur! Mama en ik hebben toen eerst een beetje rondgelopen, koffie gedronken, ontbeten en nog meer rondgelopen. We hadden nog wel willen shoppen, maar met de 2 grote koffers die ik mee had, was het niet erg handig. Tegen een uurtje of 10 gingen we daarom maar alvast op weg naar het hotel! Dat duurde ongeveer een half uurtje! Het had sneller gekund, maar ik had de verkeerde route gekozen, waardoor we iets langer onderweg waren.

Eenmaal aangekomen in het hotel werd ik heel goed ontvangen. Iedereen was heel vriendelijk en gastvrij. Ik heb gelijk een rondleiding gekregen en kreeg mijn kamer toegewezen. De kamer is heel groot, ik heb een tweepersoonsbed, eigen badkamer en een kleedkamer met een make-up tafel. Wat ook heel leuk is, is dat er tegenover mijn hotel een Starbucks zit, 2 minuutjes lopen!

Tegen een uurtje of 3 ging mama terug naar het centrum zodat ze ruim optijd terug was bij de bus. Ik ben toen maar mijn koffer uit gaan pakken en de kamer in te gaan richten!

Terwijl ik bezig ben met het inrichten, raakt mijn telefoon steeds leger. Dus ik wil hem op gaan laden, kom ik erachter dat ze in Engeland niet hetzelfde stopcontact hebben als in Nederland. En daar had ik helemaal niet aan gedacht. Dus ik heb alle kastjes afgezocht en gelukkig had het hotel er eentje achtergelaten. Maar wel eentje waarmee ik alleen mijn telefoon mee op kon laden, dat was prima voor dat moment. Gelukkig ga ik morgen (zondag) Londen en St. Albans verkennen, dus dan maar even opzoek naar een adapter om mijn laptop op te laden!

Zondag 11 augustus
Vandaag heb ik om 9.30 afgesproken met het meisje dat voor mij stage heeft gelopen in het hotel. Ze vertrekt morgen pas, en ze moest nog een paar dingen halen voordat ze weggaat. Ook gaat ze me St. Albans en de leuke plekken in Londen laten zien.

We zijn eerst naar Londen gegaan, daar hebben we eerst Camden Town bezocht en rondgekeken. Echt een aanrader, er is daar zoveel te zien! Er zijn heel veel winkeltjes, maar er zijn ook heel veel etenstentjes, een soort foodmarket. Er zijn ook heel veel winkeltjes die 'Dutch Pancakes' verkopen, met allemaal slagroom, aardbeien, etc. erop, alsof iedereen ze zo ook in Nederland eet.

Daarna zijn we naar Primrose Hill gegaan. Als je daarnaar toe wilt, moet je eerst nog een stukje lopen, dan loop je of door een van de rijkere buurten van Londen of je loopt door een park. Als je bovenop Primrose Hill staat kan je over een heel groot deel van Londen kijken! Wat wel grappig is, is de Londen natuurlijk veel winkels en gebouwen heeft. Maar in het midden van alle gebouwen en winkels is ineens een heel groot park en dan gaan alle winkels en gebouwen weer verder. Ook is er een dierentuin, maar er staan geen hoge hekken omheen zoals ze in Nederland hebben. Er staat natuurlijk wel hekken omheen zodat de dieren niet weg kunnen ;). Maar je kan er zo langslopen en een deel van de dieren zien.

Toen zijn we doorgelopen naar Piccadilly circus, daar hebben we even rondgekeken! En daar heb ik eindelijk een adapter gekocht voor mijn laptop. En hebben we nog wat rondgelopen. Ook heb ik 3 boeken gekocht, hoe ik alles mee terug naar huis ga krijgen na die 6 maanden wordt nog een raadsel! Maar dat komt wel goed, hoop ik...

Op de weg terug naar hotel zijn we nog even gestopt in St. Albans, daar hebben ze elke zaterdag en zondag een marktje. St. Albans zelf is ook een hele leuke stad, ze hebben er veel leuke winkels en restaurants. Maar dat ga ik een andere keer nog wel onderzoeken. Vandaag heb ik ook nog meer dingen ontdekt wat ik nog wil zien en doen! Gelukkig heb ik daar nog 6 maanden de tijd voor.

Dat was het voor dit weekend! Want morgen is het mijn eerste stagedag, dus ik ga lekker vroeg slapen!

Nog een fijne dag, tot de volgende keer!

Byebye
Liefs Fleur

1. Grietje cassee:
  2. Grietje cassee:
    slaap lekker
  3. P en m:
    11 augustus 2019
    Wat fijn dat ze je mee op sleeptouw heeft genomen en dat je plezier hebt

Xxx
  4. Nicole:
    11 augustus 2019
    Wat genieten. Londen zal je vast ontzettend bevallen.

Have fun.

Nicole
  5. Natalie:
    Succes morgen!
  6. Paulien:
    12 augustus 2019
    Wat een indrukken allemaal dit weekend,maar dit is zo gaaf!!!Succes morgen!!!
  7. Cynthia:
    12 augustus 2019
    Heel veel plezier daar Fleur! Het gaat vast een heel leuk half jaar worden veel succes met je eerste stagedag!
  8. Hennie roke:
    13 augustus 2019
    fijn dat je iemand had de eerste
    2 dagen en hoe is het werk nu ben je al begonnen en ach je spullen zullen echt wel thuis komen hoor er zullen genoeg mensen naar londen gaan fijne dagen daar
  9. Ester Brouwer:
    13 augustus 2019
    Wat leuk dat je al zoveel hebt gezien dit weekend !!
    Je eerste dag is achter de rug, dag 2 nog bezig....
    Ik verheug me nu al op je volgende verslag.
  10. Mascha Brugman:
    14 augustus 2019
    Hoi Fleur,

Wat leuk om je zo te kunnen volgen en je ervaringen en belevenissen mee te mogen beleven.

Wat fijn ook dat je gelijk bent opgevangen door de vorige stagiaire. Dat geeft je, kan ik me indenken, toch het gevoel dat je je gelijk wat meer op je gemak voelt en minder eenzaam in zo'n grote nieuwe stad.

Qua spulletjes vervoeren, kreeg ik ooit in Afrika een tip van een mede reiziger, om spullen via de post te verzenden. Daar en toen waren de prijzen redelijk laag en kwamen mijn spulletjes schadeloos aan. Moest er wel 2 maanden op wachten, maar ging super goed.

Verder heb ik misschien nog een leuke bezichtigings tip. Dit wijkje zat ook in de film Nothing Hill en er zijn leuke 2e hands winkeltjes en volgens mij ook af en toe op bepaalde dagen een soort van braderie.

Nou ik ga je volgen en wens je een super leuke en leerzame tijd toe!

Lieve greatings,

Mas
  11. Mascha Brugman:
    14 augustus 2019
    P.s. In augustus vind hier ook de caribische carnaval plaats. Altijd gezellig! 😉💃
  12. Ilonka Floor:
    15 augustus 2019
    Leuk om te lezen..
    Veel plezier daar..
    En je spullen komen wel terug hoor 😉😉
    Liefs Ilonka