Het vloog voorbij

7 februari 2020 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Hallo lieve allemaal,

Het is ondertussen alweer een hele tijd geleden sinds ik voor het laatst een blog heb geschreven en geplaatst.

Ik had mezelf voorgenomen om elke 2 weken een blog te schrijven, maar dat is niet helemaal gelukt!

Om het toch allemaal even af te sluiten, heb ik nog een laatste blog geschreven.

De tijd vliegt hier ook echt voorbij, soms dacht ik er wel over na om een blog te schrijven, maar dan had ik andere dingen te doen.

Ik heb de afgelopen 6 maanden allemaal leuke dingen gedaan en allemaal leuke nieuwe mensen ontmoet die ik wel echt ga missen.

Ookal zijn er nog een paar dingen die ik wou doen maar nog niet heb gedaan, dat betekend dat ik nog een keer terug moet (totaal geen ramp).

Het is vandaag vrijdag, dus heb nu echt mijn officiële laatste werkdag hier is nu voorbij.

Alles is ingepakt en de wekker staat voor 4.30 en om 8.00 vlieg ik weer terug naar Nederland.

We zijn woensdag met alle meiden van kantoor uit eten geweest als afsluiter.

Ik heb donderdag alle bedankjes naar de managers gebracht, doosje chocola naar elke afdeling en persoonlijke kaartjes naar de collega's.

Maar wat heb ik nou allemaal gedaan de afgelopen 6 maanden?

Op mijn stage heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met de kerstperiode, ik was de ‘kerst elf’. We hadden van half November tot half December (2 HELE MAANDEN) kerstfeesten.

Op zijn meest hadden we 5 dagen elke dag een kerstfeest.

Tijdens een kerstfeest kregen we ongeveer 250 tot 400 mensen.

Een kerstfeest bestond uit een 3 gangen diner met een disco en DJ.

Mijn taak was om op kantoor alle betalingen te regelen en de menu keuzes door te krijgen, boekingen te regelen, marketing, plaatskaartjes maken en ga zo maar door (ja, dat was soms heel stressvol, maar iedereen hielp gelukkig wel mee als ik hulp nodig had).

Ik heb in de avonden ook vaak nog moeten helpen met het serveren van het eten, opruimen enzovoorts.

Soms was het wel heel vermoeiend, maar het was ook heel gezellig aangezien je daarna ook lekker kon kletsen met andere collega's.

Toen de kerstperiode over was heb ik me bezig gehouden met het organiseren van feestjes, vergadering, begrafenis recepties, evenementen and alles wat je maar kan bedenken.

In mijn vrije tijd ben ik lekker Londen in geweest, St Albans ontdekt, bijgewerkt in de horeca, met collega's afgesproken.

Papa was nog langs geweest voor de kerstperiode, dus we zijn lekker een dagje Londen in geweest, rond gelopen, bij Winter Wonderland geweest.

Ook zijn mama en Femke nog langs geweest, toen zijn we ook Londen in geweest, lekker geshopt en bij gekletst.

Gelukkig hebben ze allebei de keren kleding van mij mee terug naar Nederland genomen, anders had het nu echt niet meer in mijn koffer gepast.

Ook hebben we een maand geleden personeelsfeest gehad.

Dat hebben ze hier meestal rond de 3 keer per jaar, maar natuurlijk in de 6 maanden dat ik hier zit maar 1 keer.

Het was wel heel gezellig, ze hadden een DJ, award (nee ik heb geen award gewonnen, helaas), drank en heel veel gezelligheid.

Ik heb hier naast een hele leuke tijd gehad, heel veel op werkvlak geleert en veel leuke nieuwe mensen leren kennen ook geleert dat je goed dronken kan worden door tequila shotjes met zout en limoen te mixen met gin en tonic / Wodka en limoensap / kokos rum met cola (echte aanraders).

Vandaag was mijn laatste dag hier.

Ik ga iedereen heel heel heel erg missen, ik besef ook nog niet helemaal dat ik maandag gewoon weer terug naar school moet en niet op kantoor zit! Ik heb vandaag een heel lief armbandje gekregen, een kaart en we hebben lekker prosecco gedronken. Verder was er ook nog een hondje op kantoor vandaag, dus mijn stage is compleet.

Morgenochtend staat de wekker om 4.30 zodat ik veel te vroeg op het vliegveld ben, want dan is het allemaal echt officieel over! Ik heb zin om iedereen weer lekker te zien. Ik ga nu nog even de laatste dingetjes inpakken.

Bedankt iedereen die een kaartje, pakketje of een berichtje heeft gestuurd!

Tot snel iedereen!

Liefs,

Fleur

1. Majanka Van der Lee:
    7 februari 2020
    Fleur, wat zijn je 6 maanden snel voorbij gelopen. En wat heb je leuke dingen gedaan. Dit pakt niemand je meer af. Goede terugreis en groetjes thuis
  2. P en m:
    Bijna thuis... Xxx
  3. Claudia:
    7 februari 2020
    Jeetje meid wat 'n avontuur! En wat 'n prachtige ervaring en herinnering om mee te nemen naar huis! Wat zal dat gek zijn... Maar ook heerlijk weer in je eigen bedje en bij papa, mama en de diertjes. Vond 't super leuk om je blog te lezen, groetjes Claudia